Important time to consider about merit and sin arrrived Unknown Friday, 12 September 2014 No Comment


Important time to consider about merit and sin arrrived


ចាប់​តាំង​ពី​ថ្ងៃ​អង្គារ​ម្សិលមិញ​មក​ម្ល៉េះ ​ប្រជា​ពុទ្ធបរិស័ទ​ខ្មែរ​ទូទាំង​ប្រទេស​បាន​បន្ត​នាំ​គ្នា​យក​ចង្ហាន់​ទៅ​ ប្រគេន
​Started already from Tuesday yesterday, Khmer Buddhist in the whole country continued to take and offer​ food 
ព្រះ​សង្ឃ​នៅ​តាម​ទី​វត្ត​អារាម​នា​នា​យ៉ាង​ច្រើន​កុះករ។​ ក៏​ដូច​ជា​រៀង​រាល់​ឆ្នាំ​ដែរ​នៅ​រដូវ​បុណ្យ​ភ្ជុំបិណ្ឌ ​គ្រប់​គ្រួសារ​
to monks at every pagoda numerously. It is like every year during Phchum Ben season, every Khmer
ខ្មែរ​ រាប់​តាំង​ពី​មេដឹកនាំ​កំពូល​រហូត​ដល់​ពលរដ្ឋ​ក្រីក្រ​បំផុត​ សុទ្ធ​តែ​នាំ​គ្នា​ទៅ​វត្ត​មិន​ដែល​ខក​ខាន។​
Family count from the top leader until the poorest people, they all always go to pagoda never miss.
នេះ​ស​បញ្ជាក់​ឲ្យ​ឃើញ​យ៉ាង​ច្បាស់​អំពី​ជំនឿ​មុត​មាំ​របស់​ពលរដ្ឋ​ខ្មែរ​ទៅ ​លើ​ព្រះពុទ្ធ​សាសនា។ ​
 It shows surely about firm belief of Khmer people in Buddhism.
ប៉ុន្តែ ​ទស្សនៈ​«បុណ្យ​ក៏​ធ្វើ​ ឈើ​ក៏​កាប់»​ទំនង​ជា​ហេតុផល​សំខាន់​មួយ​ធ្វើ​ឲ្យ​ពលរដ្ឋ​ខ្មែរ​ជា​ច្រើន​
But vision“ Either do merit, either cut tree” seems be an important reason which make many Khmer people
ប្រព្រឹត្ត​ចាក​ពី​ គន្លង​ព្រះ​ពុទ្ធ​សាសនា។
do  differently from the ways of  Buddha.





បទវិភាគដោយប៉ែន បូណា
(04:56)

រដូវ​ភ្ជុំ​បិណ្ឌ​គឺ​ជា​ពេល​វេលា​ដែល​គេ​អាច​សង្កេត​ឃើញ​យ៉ាង​ ច្បាស់​បំផុត​
The Phchum Ben season is the time that we see the clearest
អំពី​ជំនឿ​របស់​ពលរដ្ឋ​ខ្មែរ​ទៅ​លើ​ព្រះពុទ្ធ​សាសនា​ ជា​ពិសេស​គឺ​ជឿ​លើ​ទស្សនៈ​«កម្មផល»​ ឬ​
about belief of Khmer People in Buddhism, especially, believe in the vision “Good and bed Action ” or
«បុណ្យ​ និង​បាប»។ ជំនឿ​ដ៏​មុត​មាំ​របស់​ពុទ្ធសាសនិក​ជន​ក្នុង​រដូវ​ភ្ជុំ​បិណ្ឌ​គឺ​
« Merit and Sin » . Buddhism’s firm belief during this Phchum ben is that
នៅ​លើ​លោក​នេះ​ពិត​ជា​មាន​អំពើ​បុណ្យ​និង​បាប​ពិត​ប្រាកដ​មែន។
in this world truly have merit and sin.
នៅ​ក្នុង​ព្រះ​ពុទ្ធ​សាសនា​ អំពើ​បុណ្យ​និង​បាប​ ជា​សកម្មភាព​ពីរ​ដាច់​ដោយ​ឡែក​ពី​គ្នា​
In Buddhism, merit and sin are two different actions
និង​មិន​អាច​កាត់​កង​គ្នា​បានឡើយ​ ពោល​គឺ ​អ្នក​ធ្វើ​កម្ម​អ្វី​នឹង​ទទួល​ផល​នោះ​វិញ​ បើ​ទោះ​ជា​មិន​មែន​ក្នុង​ជាតិ​នេះ​
and cannot instead each other, it means that who do what will get them, although it is not in this real life
ក៏​ក្នុង​ជាតិ​ខាង​មុខ​ដែរ។​ ហេតុ​ដូច្នេះ​ហើយ​បាន​ជា​ព្រះពុទ្ធ​ពុទ្ធ​សាសនា​បង្រៀន​មនុស្ស​ឲ្យ​ខ្លាច​ និង​វៀរ​ចាក​អំពើ​
but in next life. Therefore, Buddha teach people to be afraid and go away from
បាប​ហើយ​ងាក​មក​សន្សំ​បុណ្យ។ ​ក្នុង​ន័យ​នេះ ​គេ​ហាក់​ដូចជា​ពិបាក​នឹង​ជឿ​ណាស់​ថា​ប្រទេស​កម្ពុជា​អាច
sin and start to do merit. In this meaning, they seem like very difficult to believe that Cambodia can
​ក្លាយ​ទៅ​ជា​វាល​ ពិឃាត​សម្លាប់​ជាតិ​ឯង​ស្ទើរ​តែ​ដាច់​ពូជ​ និង​រួត​រឹត​ដោយ​បញ្ហា​ចាក់​ស្រេះ​ដូច្នេះ​ឡើយ។
become to the field of our nation killing almost extinct and tighten with problem complex like this.
អ្វី​ដែល​មិន​គួរ​ឲ្យ​ជឿ​នៅ​ត្រង់​ថា​ ពលរដ្ឋ​ខ្មែរ​ជាង​៩០​ភាគ​រយ​កាន់​ព្រះពុទ្ធ​សាសនា​ក្នុង​នោះ​
Something should not believe at the point that Khmer people over 90 percent are Buddhism included
អ្នកនយោបាយ​ គ្រប់​ជំនាន់​តែង​តែ​បង្ហាញ​សកម្មភាព​ខ្លាំង​ជាង​គេ​ក្នុង​ការ​គោរព​និង​ ប្រតិបត្តិ​ព្រះពុទ្ធសាសនា។​
All generation politicain always show action stronger in respecting Buddhism.
  សូម្បី​តែ​អតីត​មេដឹកនាំ​កំពូល​ៗ​ខ្មែរ​ក្រហម​ដែល​កំពុង​ជាប់​ចោទ​ក្នុង​តុលាការ​ ពី​បទ​ប្រល័យ​ពូជ​សាសន៍​
 Even though top Khmer rouge ex-leaders who are being accused in court of killing nation
ក៏​ជា​«ពុទ្ធ​បរិស័ទ»​ដែរ។ ​ជាក់​ស្តែង​ ពួក​គេ​ក៏​តែង​តែ​ធ្វើ​បុណ្យ​ទាន​ក្នុង​អំឡុង​ភ្ជុំ​បិណ្ឌ​ប្រពៃណី​ខ្មែរ​ ​
is also a « Buddhist ». In fact, they always do goodness during traditional Khmer Phchum Ben
មិន​ដែលខាន​ឡើយ។បច្ចុប្បន្ន​ សង្គម​ខ្មែរ​ក៏​នៅ​តែ​រួត​រឹត​ដោយ​បញ្ហា​យ៉ាង​ចាក់​ស្រេះ​ផ្ទុយ​ពី ​
Never miss it. Nowadays, Khmer social still is tightened yet by complexity problem that it is opposite from
​គន្លងព្រះពុទ្ធ​សាសនានៅឡើយ​ដែរ។​ អំពើ​ពុក​រលួយ ​ការ​កេង​ប្រវ័ញ្ច​ពលកម្ម ​រំលោភ​ ឃាតកម្ម​ ល្បែង​ ស្រី​
the way of Buddhism. Corruption, labor exploitation, violation , murder, gambling , sex
ស្រា ​បញ្ហា​ដី​ធ្លី​ អយុត្តិធម៌​សង្គម​ គំនុំ​សង​សឹក​ក្នុង​ឆាក​នយោបាយ​ និង​ការ​កាប់​បំផ្លាញ​ព្រៃ​ឈើ​ជា​ដើម​... ​
Beer, problem land, social injustice, problem political, and deforestation, etc.
នៅតែ​ជា​បច្ចុប្បន្ន​ភាព​ក្តៅ​គគុក​នៅ​ឡើយ។ 
Still remain hot political issues.
…………….. .

by LAY Leangsros

LAY Leangsros is a mobile developer. He enjoys to make somethings that can teach Khmer to foreigners. He always try to make lessons for who want to learn Khmer.

Follow him @ Twitter | Facebook | Google Plus

No Comment

WpCoderX